یکی از مشاوران عالی دولت انگلیس می گوید COVID-19 ممکن است مانند آنفلوآنزا برای همیشه باقی بماند

4 سپتامبر 2020-  طبق گفته یک مشاور عالی پزشکی دولتی به احتمال زیاد " COVID-19 برای همیشه با ما می ماند".

سر مارک والپورت، یکی از اعضای گروه مشاوران علمی دولت در موارد اورژانس (Sage)، اخیراً در مصاحبه ای با سرویس خبری بی بی سی در مورد آینده ی ویروس کرونا صحبت کرد.

وی به شنوندگان گفت که فکر می کند احتمالاً کرونا ویروس 2 در نهایت با "واکسیناسیون جهانی" کنترل شود، اما هشدار داد که این بیماری "مانند آبله که با واکسیناسیون ریشه کن گردید" نخواهد بود.

سر مارک افزود: این ویروسی است که قرار است به نوعی برای همیشه با ما باشد و تقریباً به واکسیناسیون های مکرر نیاز دارد.بنابراین، کمی شبیه آنفولانزا است که افراد به واکسیناسیون مجدد در فواصل منظم برای آن نیاز خواهند داشت.

اظهارات وی پس از آن صورت گرفت که Tedros Adhanom Ghebreyesus، رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO) در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که وی امیدوار است ظرف دو سال همه گیری COVID-19 پایان یابد.

وی همچنین آن را با آنفولانزای اسپانیایی سال 1918 مقایسه کرد که حداقل 50 میلیون نفر جان خود را از دست دادند و ناپدید شدن آن دو سال طول کشید. تاکنون COVID-19 باعث کشته شدن 800000 نفر شده است و در سراسر جهان تقریبا 23 میلیون مورد ابتلا به این عفونت ثبت شده است.

با این حال، سر مارک هنوز محتاط است و به بی بی سی گفت که او فکر می کند هنوز هم ممکن است ویروس کرونا "از کنترل" خارج شود.

ارقام در سرتاسر اروپا دوباره در حال افزایش است و جدیدترین آمار ثبت شده برای انگلستان، که توسط مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماریها منتشر شده است، از 21.5 مورد COVID-19 در هر 100000 نفر، طی دو هفته گذشته خبر داده است.

سر مارک گفت: ما می دانیم که از هر 5 نفر در سراسر کشور کمتر از یک نفر به این ویروس آلوده شده اند، بنابراین 80٪ از جمعیت هنوز مستعد ابتلا به این ویروس هستند.ما به شدت در تلاشیم تا در حالی که جامعه به فعالیت اقتصادی و سایر فعالیتهای خود ادامه می دهد، بین تلاشها برای به حداقل رساندن آسیب به مردم و حفاظت از مردم تعادل ایجاد کنیم، که البته کار بسیار دشواری است.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/sep/top-government-advisor-says-covid-19-is-here-to-stay.html